diumenge, 27 de febrer del 2011

CRÒNICA CTO BALEARS DE DUATLÓ

Quina hora és???? mir es mòbil, les 05:00h, uffff què dormit de bé!!, tenint en compte que ahir vespre vaig ficar-me a n'es llit a les 21:30h a conseqüència de molta son endarrerida i cansament acumulats resultat del qual hagi fet que dormís (del tirón) fins les 5:00h. Per mi dormir tantes hores seguides és una excepció notòria, llavors he fet becades fins a les 07:00h que s'alarma a sonat.
M'aixecat hi he berentat com sempre, no com ahir sinó com de costum; suc de taronja natural, un tassó de llet amb cereals i un batut.
De moment tot perfecte, ses cames molt millor que ahir, pareix que he recuperat bastant, he menjat el que tocava, tot apunt.
Davers les 8:30h na Tina i jo em partit cap a n'es Festival Parck, de moment es dia pareix que acompanya tot i estar el cel tapat.
Arribats a n'es Festival em dirigeixo a recollir es chip, em col·loco a sa coa amb en Toniet Gran, Miquel Capó, Toni Tauler, Jaume Más, Juanan, fem quatre rialles...Quan arriba es meu torn resulta que no estic apuntat a n'es llistat, gràcies a que'n Pedro Ballesteros se'n ha recordat que a n'es duatló de Llucmajor tenia pagades les tres proves, han solvantat es problema donat-me un altre dorsal, es 645.
Ràpidament en dirigeixo cap a n'es cotxe per canviar-me de roba per poder anar a escalfar i reconèixer es circuit de bici. Un cop canviat em dirigeixo per anar a fer s'escalfament moment a n'es qual en trobo n'Ivan, em diu que finalment no correrà tot hi estar inscrit, no vol forçar sa màquina, ha tingut problemes físics, fem dues bromes amb en Capó que ahir va anar a entrenar amb ell i amb en Miniño, comentat-nos en Capó que després d'entrenar amb bici amb ells, va haver-se de ficar-se dins es llit (i no és broma!!!!no es trobava bé ja des del principi).
En Toniet Gran i jo sortim finalment a fer s'escalfament amb ses bicis, uffff!!!!fa molt de vent de costat!!!!comentat com realitzar sa cursa. En Toniet em diu que el que em de fer es esperar en Tauler en el segon sector i aguantar-li roda, jo l'hi dic que sé que ens agafarà però, serà molt millor que com més tard ho fagi millor per nosaltres, per què si no podem aguantar-lo quant ens ataqui no ens pugui agafar molt avantatge i poder recuperar-li es temps perdut a n'es tercer sector. Jo l'hi coment que tinc pensat sofrir un poc més a n'es primer sector per així agafar sa màxima avantatge possible a n'en Tauler.
Anem a deixar ses bicis a boxes per continuar s'escalfament a peu, trotar un mica, un poc de tècnica i quatre progressius per pujar de pulsacions, em trobo amb en Miniño i comentem quatre coses...tot apunt per començar.
Degut a sa gran qüantitat de competidors i a la línea de sortida ser molt estreta, cometo s'error de col·locar-me masa prest fent això que quedés endarrerit fins quasi la tercera línea, merda!! sa mal sofrida de torn jejejeje ens dona les entresenyes de la cursa, com sempre, més enllà de la quarta línea ningú s'entera i sa mal sofrida s'excussa diguent; os hubierais callado!!!!!!mal dit com vos podeu imaginar.
10:36h, comença sa tercera prova de sa Copa Mallorca i Campionat de Balears de duatló, primeres passes intentant cercar un buit d'entre desenes de cames per avançar possicions el més ràpidament possible, abans del primer revolt aconsegueixo col·locar-me on volia estar en un principi, es garmin comença a pitar tot el temps (merdà, no he pensat a desactivar s'alerta de pulsacions que s'altre dia vaig activar quan vaig anar a trotar per amollar cames, perque vos feu una idea s'alerta estava activada entre 111-130 pulsacions). Es grup capdavanter format pe'n Miniño, Juanan, Capó, Oliver, Paco i en Josep ràpidament agafen metres d'avantatge, en Toniet Gran haviat es desentén des grup i es despenja fins a n'es nostre grup format pe'n; Cesar, Josele, Jose i altres. és meu ritme no era el que jo esperava i ja m'en he adonat de tot d'una, decideixo aguantar així. Realitzades ses dues voltes reglamentàries arribem a boxes per agafar ses bicis, ràpidament ja en als primers centenars de metres agafem en Toni Oliver i en Paco Ruiz, en aquests moments es grup el formem crec recordar en; Josele i es seu germà, Toni Gran, Toni Oliver, Paco, Jose Manuel. Els coment que em d'entrar tots a relleus o sinó esperem als de darrera, però qüasi ningú (está por la labor) fent això que es grup d'en Jaume Más, Abilio i d'en Victor ens agafas ràpidament, tornem provar un cop més que sa gent col·labori entrant a relleus, però no hi ha manera. a la meitat de la primera volta en Victor i en Jaume intenten anar-se'n, jo surt a roda d'ells però tot es grup també, o sigui, la gent no pot fer relleus però pot reaccionar a n'als atacs!!!!val val!!! aquí a estat quan he decidit canviar s'estratègia de sa bici i esperar en Tauler, no ha trigat molt arribar acompanyat d'en Miquel Alzamora, per tant, a vetllar en Tauler i agafar-li roda sense perdre-la ni un moment, no vull que em passi el mateix que Artà, o aconseguesc traient n'Alzamora de la seva roda, hàbilment n'Alzamora (perro viejo) pega una empenta e n'en Tauler i es col·loca a roda seva, merda!!!ja he perdut roda!!!!bé, em col·locaré a roda de n'Alzamora. A meitat de la segona volta observo que en Tauler es gira cap a n'Alzamora i fa un gest amb el cap (traduït; n'em!!!) au ido!!!(empieza el baile!!!!!). S'atac és fortíssim, tot i l'avís d'en Tauler a n'Alzamora, em costa agafar-los roda, en Jaume Más també reacciona juntament amb un altre de s'equip den Tauler, aconseguim aferrar-mos a ells. En Tauler segueix estirant de nosaltres, n'Alzamora es el primer a donar-li un relleu, jo inconcienment també entro a relleus, en Jaume i s'altre no, intel·ligentment esperen a recobrar un poc l'alè, seguim a relleus igual en Tauler n'Alzamora i jo (¿en que estaría pensando?), en un petit descuit pert un metre i mig la roda de n'Alzamora, merda merda!!!em gir darrera a n'en Jaume perque m'avancin ràpidament, reaccionen, però jo no, merda merda!!!no puc!!!no puc!!!ja està, quatre metres, em puc despedir!!! decideixo no seguir i esperar als de darrera que ràpidament n'agafen. Darrera volta, en Victor es distància uns metres des grup, ningú reacciona, ho faig jo, estirant del grup fins qüasi el final. Arribo a boxes i a l'entrada una dona que creuava qüasi em fa caure, però res, segueixo, merda merda!!no trobo ses sabates!!!ara!!! deixo sa bici a sa barana, sa bici cau, merda merda!!!!amb el fred de mans en costa més del compte llevar-me es casc, ho aconsegeixo, sabatilles calçades i a correr!!!começo bé, però tardo més del compte avançar n'Abilio, en Paco i en Cesar venen per darrera, m'avancen abans de la meitat del circuit, no puc agunatar-li es ritme, de fet ni ho he provat, vetllant en tot moment el que venia aferrat a jo que no avancés en el tram final, obsevo passar en Miniño en primera possició seguit den Juanan a uns quants metres, en Josep una mica més alluny d'en Juanan, després en Jaume Más, n'Alzamora i en Tauler, en Paco i en Cesar i jo finalmet.
Vull donar la meva més sincera enhorabona a n'en Jaume Más, ha sabut estar en el lloc adequat en el moment oportú. Per descomptat a n'en Miniño, Juanan, etc...
Jo estic; molt decebut a mi mateix!!!! no per la novena possició final!!!sino perquè quan un sap pràcticament des d'un principi com transcorrerà una cursa com si abans ho hagés vist per un video, no hagi sabut realitzar es meu paper així com tocava, però ja ho diuen; no cada dia es diumenge!!!però avui si que era diumenge!!!!!
Vull fer una esment especial sobre en Capó; per tots als que no ho sabieu, ell no es trobava bé des d'ahir, fent això que avui a n'es sector de bici hagi petat, però només als campions com ell a portat als seus galons fins el final, qualsevol de nosaltres sofrint la meitat o una quarta part del que ha sofrit ell ens hauriem retirat, ell no GRANDE GRANDE CAPÓ



Classificació; AQUÍ

3 comentaris:

  1. Bona crònica i enhorabona! Molt ben explicat el moment de l'atac d'en toni. Va ser brutal. Com se nota que ha fet coses grosses durants els seus anys de professional.

    ResponElimina
  2. es dificil seguir a dos cracks com aquets encara que ara no entrenin massa.de totes maneres bon resultat i anims

    ResponElimina
  3. Això em consola encara més, saber que ara no entrenen gaire!!!!jejeje.
    Gràcies pels ànims i el teu comentari

    ResponElimina